سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که از اموال خود به تو ببخشد، و بهتر از او کسی است که تو را بی نیاز سازد و اگرخود به تو نیازمند گشت، تو را معاف دارد [و از تو چیزی نخواهد] . [امام علی علیه السلام]

شکوفایی لنجان سربلندی ایران

افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح و15 طرح شهرداری زرین شهردر دهه فجر

در آستانه دهه مبارک فجر شهردار زرین شهر خبر داد:

حذف یکی از نقاط حادثه خیز استان اصفهان با اعتباری افزون بر سی میلیارد ریال

 

با  اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال یکی از نقاط حادثه خیز استان اصفهان ، به همت شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر با احداث تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) حذف شد. علی اصغر ذاکری هرندی، شهردار زرین شهر ضمن اعلام این مطلب گفت: در سالهای گذشته، ورودی شهر به دلیل تردد خودروهای سنگین در مسیر جاده استراتژیک شمال – جنوب ایران از ایمنی لازم برخوردار نبود. وی ادامه داد: در سال 86 این نقطه به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز استان قلمداد شد و با تصمیم شهرداری و شورای شهر، احداث تقاطع غیر همسطح در دستور کار قرار گرفت.

ذاکری هرندی اظهار داشت: در جلسه کارگروه ترافیک استان نیز با احداث زیرگذر در ابتدای جاده خوزستان-چهارمحال و بختیاری موافقت و عملیات احداث این طرح در دی ماه سال 86 با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال آغاز گردید.وی با اشاره به این که با بهره برداری از این طرح، حجم و سرعت ترافیکی برون شهری از داخل شهر نمی گذرد، تصریح کرد:احداث چنین طرحهایی از وظایف شهرداریها نیست، اما نظر به اهمیت کار، شهرداری زرین شهر عهده دار این طرح شد. ذاکری هرندی در ادامه به معرفی پروژه پرداخت و گفت: تقاطع غیر همسطح امام حسین(ع)، در مدت زمان 8 ماه با 210 هزارمتر مربع خاکبرداری، 5600 متر مکعب بتون ریزی و ایجاد نزدیک به 50هزار متر مربع فضای سبز، دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی از سازمان خدمات طراحی شهرداری های استان به عنوان مشاور طرح یاد نمود و ادامه داد:شرکت مهندسان مشاور جامع کار سپاهان به عنوان مشاور نظارت و سازمان همیاری شهرداریهای اصفهان کنترل کیفی این پروژه عمرانی را برعهده داشتند.

شهردار زرین شهر پیرامون تشریح کارهای اجرایی پروژه گفت:تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) دو دهانه پل شرقی و غربی را شامل می شود که بر روی کانال زهکش ذوب آهن نیز یک پل با دهانه 2 متر احداث گردیده است.وی ادامه داد: این طرح دارای 2 مسیر زیرگذر (شهرکرد-اصفهان، زرین شهر-شهرکرد) و دو مسیر راستگرد می باشد.

ذاکری هرندی با بیان این اینکه شهرداری زرین شهر سال گذشته در زمینه رفع نقاط حادثه خیز در استان اصفهان به مقام برتر دست یافته است، ادامه داد: این شهرداری در سال گدشته حدود 15 میلیارد ریال برای رفع نقاط حادثه خیز زرین شهر هزینه نموده که به همین جهت در سال جاری به عنوان شهرداری نمونه در امر رفع نقاط حادثه خیز معرفی شد.

زرین شهر و 15 طرح عمرانی دهه فجر

در دهه فجر سال جاری همزمان با افتتاح تقاطع غیر همسطح ، 15 طرح عمرانی نیز با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که تجهیز کشتارگاه زرین شهر، تجهیز و نوسازی آتش نشانی و سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای کاشانی، آسفالت معابر فرعی و بلوک فرش پیاده روهای سطح شهر از اهم آن می باشد.بهسازی استخر جهان پهلوان تختی و پارک فرهنگیان، احداث جاده دسترسی مجموعه اداری زرین شهر و دوربرگردان اصفهان-زرین شهر از دیگر طرح های عمرانی شهرداری زرین شهر می باشد.

 

زرین شهر ، خطه زرخیز

زرین شهر با داشتن استعدادهای فراوان و تاریخ کهن در منطقه لنجان خوش درخشیده و با حفظ سنت های اصیل جامعه راه توسعه را در پیش گرفته و در ردیف شهرهای توسعه یافته کشور قرار دارد. این شهر در عین حال پیشرفت و توسعه خود را مستلزم پیوند تکنولوژی و دستاوردهای فرهنگی، دینی و انقلابی اصیل می داند.

زرین شهر در فاصله 35 کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده و از نظر مختصات جغرافیایی در 51 درجه و 22 دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و 32 درجه و 24 دقیقه عرض شمالی از خط استوا قرار دارد.

مساحت زرین شهر بالغ بر 70 کیلومتر مربع می باشد که از شمال به کوه های گاوپیسه و شهر فولادشهر و از سوی جنوب به زاینده رود پیوند خورده است.مبارکه از جهت شرق و چمگردان و ذوب آهن از غرب، این منطقه را احاطه نموده است.

زرین شهر با جمعیتی بالغ بر 58 هزار نفر در مرکز شهرستان صنعتی-کشاورزی لنجان واقع شده و با توجه به مجاورت با صنایع مهم و مادر از قبیل ذوب آهن، فولاد مبارکه، پالایشگاه قطران ، صنایع دفاع، ماشین سازی اصفهان و زرین خودرو به یک قطب مهم اقتصادی تبدیل گردیده است. وجود رودخانه زاینده رود و جاده استراتژیک شمال-جنوب ایران(کنارگذر غرب)بر اهمیت این منطقه از اصفهان افزوده است. این شهر علاوه بر صنعتی بودن یک منطقه کشاورزی و گردشگری نیز محسوب می شود که از نظر پتانسیل و توانمندی، دارای منابع انسانی توانا، نخبه و مردمی با پیشینه مذهبی و فرهنگی اصیل و متمدن می باشد.

 

 




خبرنگار 1 ::: پنج شنبه 87/12/1::: ساعت 1:25 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :15087
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<