سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بنده، دانشمند نباشد مگر آنکه بر بالاتر ازخود حسد نورزد و فروتر از خود را خوار نشمرد [امام باقر علیه السلام]

شکوفایی لنجان سربلندی ایران

  افتتاح و کلنگ‌زنی 5 کتابخانه جدید در شهرستان لنجان

14 مرداد 1387 ساعت 9:56
در مراسمی با حضور نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پنج کتابخانه جدید در شهر لنجان اصفهان به بهره‌برداری رسید.\
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با آغاز به کار این کتابخانه‌ها، تعداد کتابخانه‌های شهرستان لنجان به 16 باب افزایش می‌یابد.

 محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا چاکری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی‌ و محسن خوانساری، مدیرکل امور استان‌ها و انجمن ها در نهاد کتابخانه‌های  عمومی کشور در مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح کتابخانه‌های جدید این شهرستان شرکت کردند.

در این مراسم، سه کتابخانه در شهرهای فولاد شهر، چمگردان و زرین شهر افتتاح  و کلنگ ساخت دو  کتابخانه در شهرهای سده لنجان و نوگوران به زمین زده شد. 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنجان در ابتدای مراسم کلنگ‌زنی کتابخانه شهر سده، گفت: سده با وجود داشتن فقط یک کتابخانه، بیشترین مراجعه به کتابخانه عمومی را در شهرستان به خود اختصاص می‌دهد. 

زمین ساخت کتابخانه سده، یک هزار و 146 متر مربع مساحت دارد و  شورای اسلامی سده برای شروع عملیات ساخت آن  مبلغ 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است.  

همچنین همزمان با افتتاح کتابخانه‌های لنجان، کتابخانه عمومی بهمن شهرستان زرین شهر به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این کتابخانه، شهردار زرین‌شهر گفت: سیاست شهرداری و شورای اسلامی شهر بر ممانعت از انجام امور موازی متمرکز است و  شهرداری زرین‌شهر ضمن پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری، برای ساخت و اهدای کتابخانه‌های جدید اقدام خواهد کرد. 

در ادامه مراسم افتتاح کتابخانه بهمن، چاکری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: افتتاح کتابخانه‌های جدید در لنجان، حاصل همبستگی مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان است.   

وی افزود: تعامل و تفاهم اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در کشور، الگو و نمونه  است و روند امور در این دو اداره کل نه به صورتی مجزا که در قالب یک اداره و سیستم اداری پی ریزی و دنبال می‌شود.  

کتابخانه بهمن در طبقه دوم فرهنگسرای زرین‌شهر با چهار هزار نسخه کتاب فعالیت خود را آغاز کرد.

همچنین کتابخانه موقت شهر چمگردان لنجان به بهره‌برداری رسید. شهر چمگردان تنها شهر فاقد کتابخانه در شهرستان لنجان است که با همکاری شهرداری و شورای شهر ضمن اینکه زمین مناسبی برای  ساختن کتابخانه در این شهر در نظر گرفته شد، به طور موقت ساختمانی به مساحت 300 متر مربع تا زمان پایان عملیات ساخت کتابخانه برای استفاده اهالی شهر اختصاص یافت.  

برپایی این کتابخانه، یک میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه دربر داشته و اکنون با دو هزار و 500 نسخه کتاب آماده استفاده مراجعان است.  

کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی روستای نوگوران، دیگر برنامه این مراسم بود. زمین این کتابخانه را یکی از خیران روستا به نام فرامرز یزدانی به مساحت یک هزار و 70 و ارزش 800 میلیون ریال تامین کرده است. 

از سوی دیگر،کتابخانه عمومی فولادشهر با زیر بنای 400 متر مربع افتتاح شد. شهرداری فولادشهر هزینه ساخت این کتابخانه به مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال را پرداخت کرد.



خبرنگار 1 ::: پنج شنبه 88/8/14::: ساعت 12:41 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :15093
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<