سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عزّتی والاتر از دانش نیست . [امام علی علیه السلام]

شکوفایی لنجان سربلندی ایران

25 پروژه عمرانی در شهرستان لنجان افتتاح شد
به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح ها با اعتباری بالغ بر 49 میلیارد ریال در بخش های آموزشی ،خدمات شهری و روستایی و راه و ترابری بهره برداری شد و عملیات ساخت تعدادی از آنها آغاز شد.
بر اساس این گزارش، بهره برداری ازمدرسه راهنمایی " دکتر شریعتی " زرین شهر، دبستان " بهار آزادی " فولادشهر، سالن ورزشی روستای " کرچگان "، آتش نشانی شهر " سده " لنجان، باند دوم کمربندی شهر " ورنامخواست "، پارکینگ وسایط نقلیه سنگین شهر باغبهادران، آغاز عملیات ساخت پل زیرگذر راه آهن زرین شهر و جاده ارتباطی زرین شهر با کنار گذر غربی اصفهان از جمله پروژه های مذکور است.
فرماندار لنجان شامگاه یکشنبه در آیین بهره برداری از این پروژه ها با بیان اینکه مطالعات منطقه ویژه اقتصادی با گرایش IT در سفر دوم هیات دولت به تصویب رسیده است، گفت: مقدمات کار شامل جانمایی و اظهار نظر دستگاه ها به غیر از دو دستگاه که یکی از آنها محیط زیست است انجام شده است.
"علی کریم زاده" افزود: با توجه به اینکه این منطقه ویژه یکی از پروژه های مهم کشور ، فاقد آلودگی و در راستای ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از افراد جویای کار در منطقه است دستگاه های مسوول باید با سرعت بخشیدن به کارهای مقدماتی ، همکاری لازم را داشته باشند .
وی اظهار داشت: حدود 16 شرکت از شرکت های اقماری ذوب آهن در محلی به مرور استقرار پیدا کردند که برخی از آنها دارای مجوز و برخی فاقد مجوز هستند.
کریم زاده افزود: برای شرکت های دارای مجوز زمینه ای فراهم شد تا مجموعه ای به نام شهرک صنعتی خصوصی با سرمایه گذاری بخش خصوصی پیش بینی شود اما مصوبه هیات دولت، شهرک صنعتی دولتی است.
وی تصریح کرد: مسکن و شهرسازی و محیط زیست به دلیل قرار گرفتن این شهرک در شعاع 50 کیلومتری اصفهان، بحث آمایش سرزمینی و ناحیه اصفهان بزرگ، مانع از اجرای مصوبه ای که دولت نهم بر آن تاکید داشت شدند.
فرماندار لنجان با اشاره به ویژگی های جغرافیایی شهرستان و وجود مناطق کوهستانی و حاصل خیز و همچنین رودخانه زاینده رود، تصریح کرد: زمینه توسعه گردشگری در لنجان فراهم است که یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار نیز به شمار می رود.
کریم زاده افزود: مناطقی مانند زرین شهر ، سده لنجان، شهر زاینده رود چرمهین و منطقه برنجگان از مناطق مستعد گردشگری درشهرستان هستند که غیر از برنجگان و قسمتی از چرمهین بقیه قسمت ها درمراحل مقدماتی کار هستند.
وی با اشاره به اینکه زمین های کشاورزی لنجان به عنوان اولین شهرستان در استان تجهیز و نوسازی شده است خواستار کمک به تجهیز باغات این شهرستان در بخش مرکزی و باغبهادران شد.
شهرستان لنجان با 240 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
7139/6161/ 1011



خبرنگار 1 ::: پنج شنبه 88/8/14::: ساعت 12:47 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :15088
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<