سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفتا خلافت از راه همصحبتى به دست آید . [ و شعرى از او در این باره روایت شده است : ] اگر با شورا کار آنان را به دست گرفتى چه شورایى بود که رأى دهندگان در آنجا نبودند . و اگر از راه خویشاوندى بر مدعیّان حجّت آوردى ، دیگران از تو به پیامبر نزدیکتر و سزاوارتر بودند . [نهج البلاغه]

شکوفایی لنجان سربلندی ایران

از آنجایی که که جمعیت هیچ کدام از شهرهای هشتگانه لنجان بیش از 100 هزار نفر نیست، سازمان حمل ونقل جمعی شهرداری های لنجان راه اندازی شده و خدمات حمل ونقل عمومی را انجام خواهد داد.

 معاون عمرانی استاندار اصفهان در این آیین گفت:گفت یکی از محوری ترین و اساسی ترین سیاستهای دولت نهم توسعه حمل و نقل عمومی است.

"محمد جعفرعلیزاده"  افزود:در کشور ما حجم استفاده از ماشین های شخصی بسیار بالاست که نتیجه این عمل مصرف بسیار زیاد سوخت با هزینه سالانه چندهزار میلیارد تومان ، آلودگی هوا ،ترافیک سنگین و تصادفات بسیار زیاد است به نحوی که کشور مارا از نظر تصادفات جزو چند کشور اول دنیا قرار داده است.

وی خاطر نشان ساخت:دولت برای رفع این مشکلات مجوعه ای از سیاست ها در پیش گرفته است که تبلور آن در تبصره 13 قانون بودجه سال 86 و قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت است.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: درتوسعه حمل و نقل عمومی باید تا جایی پیش رویم که تا سال 91 سهم حمل ونقل عمومی به 75 درصد افزایش پیدا کند که از این میزان 40 درصد با اتوبوس ، 25درصد با تاکسی  و 10 درصد قطار شهری خواهد بود.

وی افزود: بر اساس سیاست دولت مبنی بردوگانه سوز کردن خودروها از سال 85در کل کشور 373 هزار خودرو دوگانه سوز شده که در استان اصفهان نیز 48 جایگاه سی ان جی احداث شده و 86 جایگاه نیز در حال افتتاح شدن است.

علیزاده تصریح کرد: از دیگر برنامه های دولت لایحه هدفمند کردن یارانه هاست که در این لایحه پیش بینی شده طی سه سال قیمت بنزین معادل 90 درصد قیمت خلیج فارس شود.

معاون استاندار اصفهان باابراز تاسف از استفاده بی رویه از خودروها گفت:به این علت که قیمت ها واقعی نیست افراد برای خرید نان در سر کوچه هم با ماشین می روند وی افزود:برای افزایش قیمت ها توسعه حمل و نقل عمومی لازم است

وی با اشاره به مشارکت ضعیف مردم در نگهداری خودروهای عمومی اظهار داشت: بر اساس بررسی های به عمل آمده احساس مالکیت عمومی در کشور ضعیف است. علیزاده یاد آور شد: 30 دستگاه اتوبوس اختصاص یافته به لنجان در مجموع سه میلیارد تومان هزینه داشته که 500 میلیارد را شهرداری ها پرداخت کردند و مابقی یارانه  وزارت کشور است.

معاون استاندار اصفهان همچنین از افتتاح 1362 پروژه در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر 519 میلیارد تومان در دردهه فجر خبر داد. 

شهردار زرین شهر نیز در این آیین گفت: پیشنهاد تجمیع شهرهای شهرستان لنجان در ایجاد یک سازمان حمل و نقل توسط نماینده مجلس به وزیر کشور مطرح و با توجه به تمرکز منطقه ای با این پیشنهاد موافقت شد.

علی اصغر ذاکری هرندی افزود:ایجاد این سازمان با توجه به اینکه اولین طرحی بود که در کشور اجرا می شد مشکلات زیادی داشت چون یک سازمان اتوبوسرانی برای کل شهرستان در نظر گرفته می شود.

وی افزود:براساس جمعیت هر شهر سهام آن شهر درسازمان تعیین شد که زرین شهر 28 درصد، فولادشهر 27 درصد، سده لنجان10 درصد، چمگردان 10 درصد،ورنامخواست 9 درصد، باغبهادران 5 درصد، چرمهین 6درصد و زاینده رود 5 درصد ازسهام شرکت حمل و نقل جمعی شهرداری های شهرستان لنجان رابه خود اختصاص دادند.

ذاکری یاد آور شد: در سفر رییس جهور به استان اصفهان 200 دستگاه اتوبوس به استان اصفهان تخصیص داده شد که 50 دستگاه سهم شهرستان لنجان بود لیکن هیچ اتوبوسی از آن محل به شهرستان اختصاص نیافت و با رایزنی های فراوان ،ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت 30 دستگاه اتوبوس را به شهرستان اختصاص داد.

وی افزود:برای خرید هر اتوبوس 17 میلیون اعتبار مشخص شد و 103 میلیون از طرف شهرداری ها به حساب مربوطه واریز شد.

فرماندار لنجان نیز در این آیین گفت : در لنجان الگویی را برای کشور ارائه شده که شهرستانهای دیگر می توانند از این کار الگو برداری کنند و زمینه خدمت رسانی به مردم را فراهم کنند.

علی کریم زاده افزود:جدا از امکاناتی که فراهم شده هماهنگی و همدلی بین شوراهای اسلامی شهر و شهرداران برای منفعت رسانی به مردم کل شهرستان حائز اهمیت است.

وی از اعضای شوراهای شهر و شهرداران خواست :طرح ها و پیشنهاد هایی که جنبه خدمت رسانی عمومی  برای کل شهرستان دارد بر طرح های شهری اولویت پیدا کند.




خبرنگار 1 ::: پنج شنبه 88/8/14::: ساعت 1:7 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 12


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :15097
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<